winter
  • livecam

Voor de wandelaars

Voetgangers

Wilt u graag wandelen of rustig van de omgeving genieten? Wandelaars kunnen hier net zo genieten als skiërs.

Onder aan de rolbanen 'Castor' en 'Pollux', neemt u de richting van Chalet waar via de 'Toboggan' meerdere routes mogelijk zijn:

Het pad Sentier des 2 Lacs: Volg het pad achter de hut en steek links de skipiste van het Espace Junior over en daal vervolgens weer af in de richting van de start van de stoeltjeslift van de Moraine en loop langs de piste 'Combe de Thorens' om weer bij het beginpunt, bij de hut van 'Toboggan' terug te komen.

2,1 km            Duur: 1, 5 uur, heen- en terugweg

Het pad van de Moutière: Volg het pad achter de chalet en ga naar rechts verder tot de waterreservoirs (waarschuwing: niet over de afscheiding klimmen en niet over het ijs op het meer lopen). Ga verder over het pad tot u dichtbij de skipiste 'Traversées des 2 Lacs' komt en vervolgens het restaurant van de 2 Lacs en de stoeltjeslift met dezelfde naam bereikt. Het pad gaat verder onder de skipiste 'Linotte' en bereikt het plateau van de la Moutière met de Altisurface en het restaurant 'La Moutière'. U volgt de stuwdam 'la Moutière' aan de rechterkant, waarna u kunt genieten van het uitzicht op het dal van Belleville. U volgt dezelfde route op de terugweg.

6,1 km. Duur: 4,5 - 5 uur, heen en terug

Het pad van de Marine:
Gemakkelijke toegankelijk door op de heenweg de stoeltjeslift Cascades te nemen, dit mooie zonnige pad van 5 km biedt een panoramisch uitzicht over het skigebied en de bergtoppen boven de 3000 meter.

Verlaat de stoeltjeslift aan uw linkerhand, aan de noordkant, tegenover de zuidkant van het station. Neem het pad dat een brede bocht naar links beschrijft, eerst recht voor de top van de Masse en vervolgens gaat u naar het zuiden. Nu bereikt u het Chalet van de Marine en u steekt de skipiste de Dalles over, u gaat naar rechts naar het meer Tête Ronde voordat u het Chalet Thorens bereikt. Terug naar het skistation via de skipiste Flocons, u steekt de skipiste Combe de Thorens over waarna u het Chalet Toboggan weer bereikt.

5 km. Duur: Reken 1 uur voor afdaling

Het pad Montagnettes
Het pad is naar het zuiden gericht, en gaat in de richting van Menuires en komt aan bij het eerste deel van de skilift des Bruyères. De route is zonnig en biedt een prachtig uitzicht op het dal Belleville. Mogelijkheid om af te dalen tot de wijk Bruyères in de Menuires.

2 km.            Duur: 1,5 uur, heen- en terugweg

Stoeltjesliften die toegankelijk zijn om van uitzichten te genieten:

De Cime Caron ligt op 3200 meter hoogte en biedt één van de mooiste uitzichten in Europa, met een panorama over 360° op meer dan 1000 toppen in de Franse, Italiaanse en Zwitserse Alpen. Mogelijkheid te lunchen bij de 'Etape 3200'. Een oriëntatietafel maakt het mogelijk de Mont Blanc, de Mont Brequin, de gletcher Péclet en zijn Aiguilles, de Meije, en de Aiguilles d’Arves te zien.
De route: Stoeltjesliften Cairn en Caron en de kabelbaan Cime Caron.
Duur: 2 uur, heen- en terugweg

Het begin van de gletsjer Péclet is toegankelijk via de Funitel Péclet op slechts 8 minuten vanaf het skidorp. Mogelijkheid te lunchen bij de 'Aiguilles de Péclet'.
Duur: drie kwartier, heen- en terugweg

Het Plateau de la Moutière is uitsluitend op de heenweg toegankelijk via de stoeltjeslift de Moutière.
Duur: 5 minuten

De stoeltjeslift de Cascades, uitsluitend toegankelijk op de heenweg, is het vertrekpunt van het pad Marine

Met de Funitel Grand Fond, de stoeltjeslift Rosaël en de kabelbaan 3 Vallée Express kunt u het dal van de Maurienne bereiken.
Reken ongeveer: 2,5 uur, heen- en terugweg

Ook te ontdekken: wandeltochten op sneeuwschoenen
Bezig te laden...

Reserveren #verblijf

SHARE UNITED
Lib_footer_page_inst
Lib_footer_page_gplus

Powder Alarm

Meld je aan voor informatie over sneeuwval in Val Thorens!

Alle velden van dit formulier zijn verplicht

VOLG ONS : Fan worden op Facebook Ons volgen op Twitter Lib_footer_page_gplus You Tube Onze Flickr galerij Lib_footer_page_pin Lib_footer_page_inst
Famille Plus Les 3 Vallées Rossignol Mini Freegun Degré 7

Volgt u ons op Facebook? :

×

Door het browsen te vervolgen zonder uw instellingen te wijzigen, accepteert u het gebruik van de cookies of gelijksoortige technologieën om te kunnen beschikken over diensten en aanbiedingen die aansluiten op uw interesses en voor beveiligde transacties op onze site. Voor meer informatie, klik hier